Jak kupować meble przez internet?

Online najchętniej kupujemy odzież, elektronikę, książki, filmy, muzykę, gry i podróże. Kupowanie przez internet mebli - choć coraz bardziej popularne - wielu klientom wydaje się trudniejsze niż zakup innych produktów. Wątpliwości pojawiają się zwłaszcza wtedy, gdy chodzi o duże i relatywnie drogie meble, jak na przykład sofy.

A jednak Miuform z doskonałym skutkiem sprzedaje przez internet właśnie

meble tapicerowane
. Jak to się dzieje, że klienci im ufają i na co warto zwracać uwagę kupując meble online? - Zapytaliśmy o to współwłaścicielkę i projektantkę Miuform Agnieszkę Możdżer.

Granatowa sofa Miuform w lofcie
© Thu May 09 02:39:50 CEST 2024
Miuform

Jak to się stało, że zajęłaś się produkcją mebli?

Można powiedzieć, że zadecydował o tym przypadek. Pracowałam jako tłumacz i dostałam zlecenie od fabryki mebli. Potem okazało się, że potrzebują kogoś na stałe i to nie tylko do tłumaczeń. Pracowałam z każdym działem, co dało mi ogromną wiedzę, którą do dziś wykorzystuję. Sam proces produkcji zupełnie mnie zafascynował; przede wszystkim fakt, że choć składa się na niego wiele skomplikowanych etapów, sama produkcja przebiega dość szybko.

Na co warto zwrócić uwagę, kupując meble przez internet?

Po pierwsze: zdjęcia

W pierwszej kolejności zwracamy uwagę na wygląd mebla, zatem niezwykle ważne są wyraźne zdjęcia. Ważna jest przy tym możliwość obejrzenia danego mebla w jakimś kontekście - czyli nie tylko sam mebel na białym tle, ale w jakimś pomieszczeniu. To ułatwia nam wyobrażenie sobie, jak oglądany produkt wyglądałby u nas. Ważne jest także, aby zdjęcia pokazywały nie tylko całość mebla, ale także jego detale - zbliżenie na rodzaj materiału i wykończenia.

Po drugie: wymiary

Dopasowanie wielkości mebla do pomieszczenia to jeden z głównych problemów, z jakimi zmagają się klienci podczas zakupów online. Oczywiście wymiary mebla zawsze są podane na stronie sklepu, ale to często za mało, by wyobrazić sobie nowy układ pomieszczenia.

Czy w takim razie istnieją jakieś narzędzia ułatwiające wizualizację przestrzeni?

Tak, oczywiście. Jest mnóstwo narzędzi, aplikacji, programów 3D, ale nie każdy chce z nich korzystać, nie zawsze też jest to naprawdę potrzebne. Ja często polecam naszym klientom prosty i praktyczny sposób wizualizacji przestrzeni z wykorzystaniem taśmy malarskiej. Za pomocą takiej taśmy możemy w naszym realnym pomieszczeniu, na podłodze, zaznaczyć realną wielkość mebla, który planujemy kupić i w ten sposób zobaczyć, jak wpisze się on w naszą przestrzeń.

Jeśli zależy nam na bardziej trójwymiarowym teście, można spróbować znaleźć coś o wymiarach mniej więcej odpowiadających produktowi, którego zakup rozważamy i postawić to w miejscu przewidzianym dla naszego nowego mebla. To pozwoli lepiej ocenić na przykład takie niuanse, jak to, czy po ustawieniu nowego mebla będziemy mieli dość miejsca, by przejść obok. Takie kwestie trzeba rozstrzygać indywidualnie, bo one są bardzo subiektywne: jednej osobie wystarczy metr przerwy, na przykład między szafką a sofą, inna będzie potrzebowała półtora lub nawet dwa.

Jeśli meble lub niektóre ich elementy powstają ręcznie, jak to ma miejsce w naszym przypadku, warto, aby klienci do wymiarów podanych na stronie doliczali dodatkowo 2-3 cm.

Narzędzia takie, jak komputerowe planery przestrzeni na pewno się przydają, ale raczej profesjonalistom, czyli architektom wnętrz.

Po trzecie: dostępność doradztwa

Wsparcie obsługi lub nawet profesjonalne doradztwo to kolejna rzecz, na którą warto zwrócić uwagę kupując meble przez internet. Może się zdarzyć, że coś, co spodoba się nam na zdjęciu, niekoniecznie będzie pasowało do naszej przestrzeni. Dobrze jest móc zadzwonić do internetowego sprzedawcy i zapytać o radę. A gdy już to zrobimy, warto zwrócić uwagę, czy sprzedawca rzeczywiście nam doradza, czy może jedynie potakuje. Rzetelnie doradzając osoba z obsługi może nawet odwieźć klienta od planowanego zakupu albo naprowadzić go na kompletnie inny mebel, niż ten, którym interesował się na początku.

W pierwszej kolejności jednak sami powinniśmy dokładnie zastanowić się, czego potrzebujemy. Chodzi przy tym nie tylko o potrzeby wizualne, ale też te zupełnie praktyczne, użytkowe. To, jak mebel będzie wykorzystywany ma ogromne znaczenie! Warto przemyśleć zwłaszcza to, jakie funkcje szukany przez nas mebel ma spełniać, na przykład: czy ma to być rozkładana sofa do codziennego spania dla domowników, czy jedynie do okazyjnego nocowania gości? Planując kupno sofy, dobrze też uświadomić sobie własny styl odpoczywania - na półleżąco czy jednak na siedząco? W tym drugim przypadku ważniejsze będzie na przykład dobre podparcie dla części lędźwiowej kręgosłupa. Od sposobu, w jaki korzystamy z mebla do siedzenia zależeć będzie też to, czy bardziej odpowiednie dla nas będzie głębsze czy płytsze siedzisko.

Istnieją też inne, praktyczne kwestie, które warto rozważyć przed zakupem. Jeśli na przykład mamy w domu kota i psa, powinniśmy wziąć to pod uwagę wybierając tkaninę na obicie.

Sofa firmy Miuform
© Thu May 09 02:39:50 CEST 2024
Miuform

Po czwarte: warunki dostawy

Zapewne mało kto zdecydowałby się na zakup mebla, który sam musi odebrać z magazynu, albo samodzielnie wnieść na czwarte piętro. Warto więc zwracać uwagę na warunki dostawy: czy obejmują wniesienie mebla do mieszkania, czy obejmują montaż, a jeśli nie - jak skomplikowane będzie samodzielne złożenie mebla?

Sofa beżowa Miuform we wnętrzu
© Thu May 09 02:39:50 CEST 2024
Miuform

Po piąte: jak wyglądają ewentualne reklamacje

Warto spróbować dowiedzieć się, w jaki sposób sklep reaguje na ewentualne reklamacje. Może się przecież zdarzyć, że jakaś część mebla dojdzie do nas uszkodzona lub my sami ją uszkodzimy podczas montażu. My w takich sytuacjach wysyłamy po prostu części na wymianę. Staramy się pomagać, nawet wówczas, gdy “wina” leży po stronie klienta; zdarzyło nam się na przykład, że dziecko jednej z klientek położyło na jednym z modułów sofy rozgrzane żelazko!

Jaki procent swoich mebli Miuform sprzedaje online?

Prawie wszystkie. Zarówno my, jak i nasi partnerzy w całej Europie, specjalizujemy się w sprzedaży i dystrybucji internetowej.

Jest jednak kilka miejsc w Polsce, gdzie klienci mogą nasze meble obejrzeć: nie całe kolekcje, raczej przykładowe egzemplarze. Obecnie można obejrzeć nasze meble w showroomach w Warszawie, Krakowie, Poznaniu , Lublinie oraz już za moment we Wrocławiu.

W Poznaniu funkcję tę pełni nasze biuro, natomiast w Warszawie i Krakowie współpracujemy z Forum Designu. Jest to instytucja zajmująca się szeroko pojętą promocją polskiego wzornictwa przemysłowego. Showroomy zapewniają możliwość ekspozycji i sprzedaży produktów po cenach producentów. Jest to więc dla nas interesująca możliwość pokazania się i wyróżnienia naszego asortymentu. Nie bez znaczenia jest także to, że osoby odwiedzające te showroomy to klienci, którzy świadomie szukają oryginalnych wzorniczo produktów.

Niemniej, jak już powiedziałam, zdecydowaną większość naszej produkcji sprzedajemy bez pośrednictwa showroomów - przez internet. Wynika to także z tego, że 70% naszych mebli eksportujemy - głównie do Francji i Niemiec, ale też do Belgii, Czech, Słowacji, Rosji i Szwajcarii; kilka naszych mebli pojechało też już do Austrii.

Czy to jest przyszłość sprzedaży w sektorze meblarskim, czy jednak chęć obejrzenia i dotknięcia mebla zawsze będzie wygrywać?

Nie będzie. Ja jestem przekonana, że przyszłość sprzedaży w ogóle leży w internecie i sektor meblarski nie jest tu żadnym wyjątkiem. Widzę to nawet na przykładzie mojej, niewielkiej w końcu, firmy.

Sprzedaż mebli przez internet będzie rosła z kilku względów:

Po pierwsze - czas. Mamy go coraz mniej i chętnie korzystamy z wszelkich sposobów na jego zaoszczędzenie.

Po drugie - wybór i dostępność. Łatwo to sobie wyobrazić: w mniejszych miejscowościach może być nawet tylko jeden sklep meblowy, więc internet daje nam pod tym względem znacznie większą możliwość wyboru. Poza tym, zakup mebla przez internet jest łatwiejszy niż w sklepie: takie sklepy zawsze oferują usługi typu “dostawa pod drzwi” lub nawet do mieszkania, często z montażem; sklepy stacjonarne już niekoniecznie wychodzą naprzeciw takim potrzebom klientów.

Po trzecie - cena. Z jednej strony w dzisiejszych czasach mebel przestaje być dobrem luksusowym, nie kupujemy go już na 20 lat, ale najwyżej na kilka; z drugiej - brak konieczności utrzymywania sklepów stacjonarnych pozwala producentom oferować bardziej konkurencyjne ceny. Nam sprzedaż internetowa pozwala oferować jakość i wzornictwo za przystępną cenę. Gdyby nasze meble były sprzedawane w tradycyjnych salonach meblowych, musiałyby kosztować dużo więcej, a my chcemy być przystępni.

Na koniec chciałabym jeszcze zauważyć, że nawet jeśli kupowanie mebli przez internet ma swoje wady, wiele z nich można klientom zrekompensować innowacyjnymi pomysłami. My na przykład wprowadziliśmy niedawno wirtualny showroom. Jest to swego rodzaju namiastka wyjścia do sklepu, pozwalająca na obejrzenie mebla z każdej strony. Nasi klienci chętnie z tego narzędzia korzystają.

Dziękujemy za rozmowę!

Agnieszka Możdżer

Współwłaścicielka i projektantka marki Miuform

Z wykształcenia lingwistka, z zamiłowania projektantka. Zanim zdecydowała się założyć własną markę, tworzyła kolekcje mebli dla innych europejskich firm, pokazywane i doceniane podczas międzynarodowych targów wnętrzarskich w tym: IMM w Kolonii, Maison&Objet w Paryżu, Warsaw Home. Jej najnowsze projekty można zobaczyć (i kupić!) na stronie sklepu

Miuform
.

Zainspiruj się

Znajdziesz tu inspiracje, porady modowe oraz stylizacje na każdą okazję. Usiądź wygodnie i daj się zainspirować!

Opinia
Do góry