6 najpopularniejszych polskich marek obuwniczych, które trzeba znać
Niektóre z polskich marek brzmią na tyle obco, że wielu klientów nie wie nawet o ich polskim rodowodzie. Inne - nazwiskiem założyciela - dumnie podkreślają wielopokoleniową tradycję polskich szewców, z której się wywodzą. Łączy je jedno - dbałość o satysfakcję konsumenta. Nic dziwnego, że polskie marki cieszą się tak dużym uznaniem, zarówno w kraju, jak i za granicą.
Przygotowaliśmy dla Was krótki przegląd sześciu najpopularniejszych polskich marek obuwniczych: modnych, nagradzanych, oferujących znakomite produkty. Zaczynamy!
VENEZIA
Marka VENEZIA pojawiła się na polskim rynku w 1996 roku. Od tego czasu firma dynamicznie się rozwija, co potwierdzają liczne wyróżnienia w rankingu Gazele Biznesu.
Co sezon marka proponuje klientom ogromny wybór pięknie zaprojektowanych modeli obuwia i torebek, wykonanych z naturalnej skóry i z wielką dbałością o szczegóły. Jakkolwiek VENEZIA jest polską marką, jej włoskojęzyczne brzmienie nie jest przypadkowe - sprzedawane pod tą marką obuwie pochodzi głównie od włoskich producentów.
Wojas
Wojas to marka wielokrotnie nagradzana - nie tylko Złotą Statuetką Lidera Polskiego Biznesu, ale także przez magazyny Avanti i Twój Styl. Nic w tym dziwnego, bo Wojas oferuje naprawdę doskonałe, aktualne wzornictwo i znakomitą jakość wykonania.
Założona w 1990 roku przez Wiesława Wojasa firma z doskonałym skutkiem zagospodarowała spadek po Nowotarskich Zakładach Przemysłu Skórzanego Podhale, który w PRL produkował modne, choć wzorniczo kontrowersyjne, śniegowce Relaks. Dziś Wojas zatrudnia blisko 1500 osób w całej Polsce i sprzedaje swoje wyroby nie tylko w kraju, ale także na Słowacji, w Czechach, w Białorusi i na Węgrzech.
Ryłko
Firma Ryłko ma swoją siedzibę w Kalwarii Zebrzydowskiej, ale pierwszy markowy sklep otworzyła w Krakowie. Hasło firmy brzmi “Ryłko w modzie od pokoleń” i nawiązuje do bogatej tradycji firmy, która istnieje od lat 50. Swoją pierwszą kolekcję dla kobiet firma Ryłko stworzyła dopiero 20 lat później, ale był to zdecydowanie krok we właściwym kierunku, ponieważ dziś marka ta jest doceniana przede wszystkim przez kobiety. Świadczą o tym choćby nagrody przyznawane jej regularnie przez magazyny Twój Styl i Avanti.
Dziś oferta marki obejmuje także specjalne linie Ryłko Estima, czyli wyjątkowo eleganckie buty, wykonane z luksusowych materiałów oraz Ryłko Relax, w której wygoda jest najwyższym priorytetem, stąd stabilne, szerokie obcasy i miękka wkładka.
Gino Rossi
Również w tym przypadku włoskie brzmienie tej marki nie jest przypadkowe: jest to imię i nazwisko jednego z sześciu założycieli spółki. Buty Gino Rossi to jednak rodzima produkcja: ogromna ich większość powstaje w fabryce obuwia w Słupsku, a pasujące do nich torebki - w fabryce galanterii w Elblągu. W Słupsku znajduje się także główna siedziba firmy, jednak jej pierwszy markowy sklep otwarty został w 1994 roku w Sopocie.
Gino Rossi może się pochwalić współpracą z doskonałymi projektantami. W 2014 roku kolekcję obuwia dla tej marki stworzył Tomasz Ossoliński - znany polski projektant, który regularnie ubiera aktorów i reżyserów na filmowe festiwale w Cannes, Berlinie i Wenecji oraz na oskarowe gale, jest autorem teatralnych, filmowych i operowych kostiumów, a nawet projektantem wnętrza jednego z egzemplarzy Skody Superb. W 2015 roku z kolei limitowaną kolekcję torebek zaprojektowała dla Gino Rossi Joanna Klimas - pierwsza polska projektantka mody po transformacji ustrojowej i pierwsza dama polskiego minimalizmu, wielokrotnie wyróżniana przez magazyn Elle.
Badura
Hasło marki Badura brzmi “Styl zaczyna się od butów” i trzeba przyznać, że buty Badura są niezaprzeczalnie stylowe, co wynika nie tylko z doskonałego wzornictwa, ale także niebywale wysokiej jakości wykonania. Mimo, iż firma posiada ogromną fabrykę obuwia, część produkcji nadal wykonywana jest ręcznie. Ręcznie powstają na przykład wszystkie modele z licowej skóry crust, co sprawia, że każda para takich butów jest naprawdę niepowtarzalna.
Badura słynie także z ciekawych przykładów marketingowej (i nie tylko) współpracy. Wraz z projektantami odzieżowej marki Bizuu stworzyli piękną kolekcję welurowych czółenek. Z kolei trzy kobiece kolekcje Badura Icons zaprojektowała dla Badury ambasadorka marki, modelka Aneta Kręglicka. Młodszą twarzą Badury jest modelka Anna Jagodzińska. Obie panie łączy szlachetna uroda, która doskonale wpisuje się w tradycyjne oblicze marki.
CCC
Nieco wbrew własnemu sloganowi, marka CCC udowadnia, że nie tylko “cena czyni cuda”. Sukces CCC opiera się bowiem nie tylko na przystępnych cenach, ale także na doskonałym wyczuciu rynku i… sprawnym marketingu. Przez kampanie tej marki przewinęło się bardzo wiele znanych osób, w tym aktorki Anna Przybylska, Magdalena Mielcarz, a ostatnio także Małgorzata Kożuchowska, blogerki modowe Macademian Girl, Jessica Mercedes Kirschner i Radzka, modelka Anja Rubik, a nawet prezenter telewizyjny Olivier Janiak.
Pod nazwą CCC kryje się blisko 70 marek towarowych, z których najbardziej znana jest marka Lasocki i sportowa marka Sprandi.
Jak widać, mimo że zebrane tu razem jako “najpopularniejsze”, marki te znacząco różnią się od siebie: stylem, charakterem, a także ceną. Już ten wybór niemalże oszałamia, a przecież to dopiero początek. Znakomitych polskich marek jest jeszcze znacznie więcej, a my z przyjemnością Was z nimi zapoznamy, licząc na to, że ułatwi Wam to wybór butów, z których będziecie się mogli cieszyć całymi latami!
Zainspiruj się
Znajdziesz tu inspiracje, porady modowe oraz stylizacje na każdą okazję. Usiądź wygodnie i daj się zainspirować!